Vision Consulting Group partnerem Poznań PR

30 czerwca w Spot. w Poznaniu odbyło się drugie spotkanie Poznań PR poświęcone Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Uczestników w temat wprowadzili przedstawiciele firm odpowiedzialnych społecznie, które w dowód uznania za swoje działania otrzymują liczne nagrody i wyróżnienia. Kompanię Piwowarską, zdobywcę pierwszego miejsca w konkursie na najlepszy raport CSR organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, reprezentowała Katarzyna Radecka, Specjalista ds. PR.  Trzecie miejsce w tym samym konkursie zajęła Grupa TP, z której gościliśmy Wojciecha Jabczyńskiego, Rzecznika Prasowego oraz Bartłomieja Roch Remisko, Dyrektora ds. CSR Grupy TP.

Wśród dobrych praktyk realizowanych przez firmy znajduje się szeroki wachlarz działań z zakresu ochrony środowiska czy zaangażowania społecznego. Malowanie ścian szpitalnych oddziałów dziecięcych, dbanie o bezpieczeństwo dzieci w Internecie, akcja „Prowadzący – niepijący” czy sms’owy alkomat to tylko niektóre z przykładów, o których usłyszeli uczestnicy spotkania. Najbardziej dojrzałym i świadomym przejawem Społecznej Odpowiedzialności Biznesu są działania kierowane do konsumentów, partnerów biznesowych i dostawców. „W CSR najważniejsze jest właśnie to, aby nie tylko dostarczyć produkt, ale też sprawdzić jak jest on odbierany i jak wpływa na konsumentów” – powiedział Bartłomiej Remisko w nawiązaniu do działań pwn.pl, która bada sposób wykorzystania dostarczonych przez siebie do szkół materiałów edukacyjnych.
O dużej roli pracowników w działaniach CSR opowiedziała Katarzyna Radecka. Pracownicy najchętniej angażują się w akcje, które nie wymagają zbyt dużego nakładu czasu. „W nasze akcje przekazywania paczek ubogim rodzinom z sąsiedztwa angażowało się około 80% pracowników. W akcje realizowane w wyniku inwencji poszczególnych pracowników angażuje się 10% załogi” – mówiła Radecka. To całkiem sporo biorąc pod uwagę ilość zatrudnionych w Kompanii Piwowarskiej osób. A jak zachęcać ludzi do wsparcia akcji? Najlepiej poprzez pokazywanie efektów takich działań i komunikację. Jeśli kogoś śmieszy napis: wyłącz komputer przed wyjściem z pracy, niech poświęci chwilę na obliczenie ile zaoszczędzi w ten sposób pieniędzy, a ile zaoszczędzi firma, jeśli wszyscy pracownicy będą stosować się do takich zaleceń. Odpowiedź brzmi: dużo. Prócz ciekawych case studies można było dowiedzieć się na przykład, ile wody potrzeba do produkcji piwa oraz dlaczego koncerny energetyczne zachęcają nas do ograniczania zużycia energii. Ważne jest aby pamiętać, że mamy wpływ na swoje otoczenie i zjednoczeni możemy dla niego więcej zdziałać. Musimy tylko pamiętać, aby celu nie stanowiły tylko finansowe czy prestiżowe korzyści.
Celem projektu Poznań PR jest integracja osób zajmujących się komunikacją oraz promocją dobrych praktyk Public Relations. Spotkania dają umożliwić poznanie się tych osób oraz wymianę doświadczeń. Udział w tematycznych panelach dyskusyjnych w ramach Poznań PR ma stanowić dla uczestników źródło wiedzy i informacji oraz pozwalać na wymianę poglądów i opinii.
Partnerami projektu są dwie poznańskie agencje: VisionConsultingGroup oraz Agencja Płodni.com Partnerem merytorycznym projektu jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Patronat medialny sprawuje miesięcznik PRESS oraz Marketing w Praktyce.
Koleje spotkanie już za miesiąc. Szczegóły dostępne będą na stronie projektu www.poznanpr.pl

← powrót do aktualności